Thursday 6 July 2017

Umzugsdurchschnitt Ios


Cisco IOS Quality of Service Solutions Konfigurationsleitfaden, Release 12.2 Congestion Avoidance Übersicht Überlastungsvermeidungstechniken überwachen Netzwerkverkehrslasten, um Staus bei gemeinsamen Netzwerkengpässen vorwegzunehmen und zu vermeiden. Stauvermeidung wird durch Paketabfall erreicht. Unter den häufiger verwendeten Stauvermeidungsmechanismen ist Random Early Detection (RED), die für Hochgeschwindigkeits-Transitnetze optimal ist. Cisco IOS QoS enthält eine Implementierung von RED, die, wenn konfiguriert, steuert, wenn der Router Pakete fällt. Wenn Sie die gewichtete zufällige frühzeitige Erkennung (WRED) nicht konfigurieren, verwendet der Router den grausamen Standardpaket-Drop-Mechanismus namens tail drop. Zur Erläuterung der Netzwerküberlastung siehe das KapitelQualität der Service-Übersicht. quot Dieses Kapitel enthält eine kurze Beschreibung der Arten von Überlastungsmechanismen, die von den Cisco IOS QoS-Funktionen bereitgestellt werden. Es diskutiert die folgenden Features: Tail drop. Dies ist das Standard-Überlastungsvermeidungsverhalten, wenn WRED nicht konfiguriert ist. WRED. WRED und verteilte WRED (DWRED), die beide die Cisco-Implementierungen von REDcombine die Fähigkeiten des RED-Algorithmus mit der IP Precedence-Funktion sind. Im Abschnitt über WRED werden die folgenden verwandten Funktionen diskutiert: Flow-based WRED. Flow-basierte WRED erweitert WRED, um eine größere Fairness für alle Ströme auf einer Schnittstelle in Bezug auf, wie Pakete fallen gelassen werden. DiffServ-konforme WRED. DiffServ-kompatibles WRED erweitert WRED, um differenzierte Dienste (DiffServ) und Assured Forwarding (AF) pro Hop-Verhalten (PHB) zu unterstützen. Diese Funktion ermöglicht es dem Kunden, AF-PHB durch Färben von Paketen nach differenzierten Services-Code-Point - (DSCP-) Werten zu implementieren und dann diesen Pakete bevorzugte Tropfenwahrscheinlichkeiten zuzuordnen. Informationen zum Konfigurieren von WRED, DWRED, flussbasiertem WRED und DiffServ Compliant WRED finden Sie im Kapitel quotConfiguring Weighted Random Early Detectionquot in diesem Buch. Tail Drop behandelt alle Verkehr gleichermaßen und unterscheidet nicht zwischen Klassen von Service. Warteschlangen füllen sich in Zeiten der Überlastung. Wenn die Ausgangswarteschlange voll ist und der Schwanzabfall in Kraft ist, werden die Pakete gelöscht, bis die Stauung beseitigt ist und die Warteschlange nicht mehr voll ist. Weighted Random Early Detection Dieser Abschnitt gibt eine kurze Einführung in RED Konzepte und Adressen WRED, die Cisco Implementierung von RED für Standard Cisco IOS Plattformen. WRED vermeidet die Globalisierungsprobleme, die auftreten, wenn Tail-Drop als der Überlastungsvermeidungsmechanismus auf dem Router verwendet wird. Globale Synchronisation erfolgt als Wellen des Staukamms nur, um von Mulden gefolgt zu werden, während der die Übertragungsstrecke nicht vollständig genutzt wird. Eine globale Synchronisation von TCP-Hosts kann beispielsweise auftreten, weil Pakete auf einmal gelöscht werden. Globale Synchronisation manifestiert sich, wenn mehrere TCP-Hosts ihre Übertragungsraten in Reaktion auf Paketabfall reduzieren und dann ihre Übertragungsraten noch einmal erhöhen, wenn die Stauung reduziert wird. Über Random Early Detection Der RED-Mechanismus wurde von Sally Floyd und Van Jacobson in den frühen 1990er Jahren vorgeschlagen, um Netzwerk-Staus in einer reaktionsfähigen statt reaktive Weise zu adressieren. Der RED-Mechanismus ist die Voraussetzung, dass die meisten Verkehr auf Datentransport-Implementierungen, die empfindlich auf Verlust sind und wird vorübergehend verlangsamen, wenn einige ihrer Verkehr fallen gelassen wird. TCP, das durch die Verlangsamung der Verkehrsübertragung angemessen auf den Verkehrsabfall reagiert, ermöglicht es effektiv, dass das Traffic-Drop-Verhalten von RED als Stauvermeidungs-Signalisierungsmechanismus funktioniert. TCP ist der am stärksten genutzte Netzverkehr. Angesichts der allgegenwärtigen Präsenz von TCP bietet RED einen weitverbreiteten, effektiven Mechanismus zur Überlastungsvermeidung. Bei der Betrachtung der Nützlichkeit von RED, wenn robuste Transporte wie TCP sind durchdringend, ist es wichtig, auch die ernsthaft negativen Auswirkungen der Verwendung von RED, wenn ein erheblicher Prozentsatz des Verkehrs ist nicht robust in Reaktion auf Paketverlust zu betrachten. Weder Novell NetWare noch AppleTalk ist in geeigneter Weise robust in Reaktion auf Paketverlust, daher sollten Sie nicht RED für sie verwenden. Wie es funktioniert ROT zielt darauf ab, die durchschnittliche Warteschlangengröße zu steuern, indem sie an die Endhosts anzeigt, wenn sie die Übertragung von Paketen vorübergehend verlangsamen sollten. RED nutzt den Staukontrollmechanismus von TCP. Durch zufälliges Ablegen von Paketen vor Perioden hoher Stauung gibt RED die Paketquelle an, um ihre Übertragungsrate zu verringern. Unter der Annahme, dass die Paketquelle TCP verwendet, verringert sie ihre Übertragungsrate, bis alle Pakete ihr Ziel erreichen, was anzeigt, dass die Überlastung gelöscht wird. Sie können RED verwenden, um TCP zu veranlassen, die Übertragung von Paketen zu verlangsamen. TCP pausiert nicht nur, sondern es startet auch schnell und passt seine Übertragungsrate an die Rate an, die das Netzwerk unterstützen kann. RED verteilt Verluste in der Zeit und behält normalerweise niedrige Warteschlangen-Tiefe bei der Aufnahme von Spikes. Wenn es auf einer Schnittstelle aktiviert ist, beginnt RED, Pakete zu löschen, wenn eine Überlastung mit einer Rate auftritt, die Sie während der Konfiguration auswählen. Für eine Erläuterung, wie die Cisco WRED-Implementierung Parameter festlegt, die in den Berechnungen der WRED-Warteschlangengröße verwendet werden sollen und wie Sie optimale Werte für den Gewichtungsfaktor bestimmen können, finden Sie weiter unten in diesem Kapitel den Abschnitt "Quatching-Quantenquote". Packet Drop Wahrscheinlichkeit Die Paketabfallwahrscheinlichkeit basiert auf der minimalen Schwelle, dem maximalen Schwellenwert und dem Markierungswahrscheinlichkeits-Nenner. Wenn die durchschnittliche Warteschlangen-Tiefe über dem minimalen Schwellenwert liegt, beginnt RED, Pakete zu löschen. Die Rate des Paketabfalls nimmt linear zu, wenn die durchschnittliche Warteschlangengröße zunimmt, bis die durchschnittliche Warteschlangengröße die maximale Schwelle erreicht. Der Markierungswahrscheinlichkeits-Nenner ist der Bruchteil der Pakete, die fallen gelassen werden, wenn die durchschnittliche Warteschlangen-Tiefe an der maximalen Schwelle liegt. Wenn zum Beispiel der Nenner 512 ist, wird einer von 512 Paketen gelöscht, wenn die durchschnittliche Warteschlange an der maximalen Schwelle liegt. Wenn die durchschnittliche Warteschlangengröße oberhalb der maximalen Schwelle liegt, werden alle Pakete gelöscht. Abbildung 9 fasst die Pakettropfenwahrscheinlichkeit zusammen. Abbildung 9 RED Packet Drop Wahrscheinlichkeit Der minimale Schwellenwert sollte hoch genug eingestellt werden, um die Verknüpfungsauslastung zu maximieren. Wenn die minimale Schwelle zu niedrig ist, können Pakete unnötig fallengelassen werden, und die Übertragungsstrecke wird nicht vollständig verwendet. Der Unterschied zwischen der maximalen Schwelle und der minimalen Schwelle sollte groß genug sein, um eine globale Synchronisation von TCP-Hosts zu vermeiden (globale Synchronisation von TCP-Hosts kann auftreten, da mehrere TCP-Hosts ihre Übertragungsraten reduzieren). Wenn die Differenz zwischen den maximalen und minimalen Schwellen zu klein ist, können viele Pakete sofort gelöscht werden, was zu einer globalen Synchronisation führt. Wie TCP Handles Traffic Loss Note Die Abschnitte quotHow TCP Handles Traffic Lossquot und quotHow der Router Interacts mit TCPquot enthalten detaillierte Informationen, die Sie nicht lesen müssen, um WRED verwenden oder ein allgemeines Gefühl für die Fähigkeiten von RED haben. Wenn Sie verstehen wollen, warum Probleme der globalen Synchronisation als Reaktion auf Staus auftreten, wenn der Tail-Drop standardmäßig verwendet wird und wie RED sie anruft, lesen Sie diese Abschnitte. Wenn der Empfänger von TCP-Verkehr den Empfänger ein Datensegment empfängt, prüft er die vier Oktett (32-Bit) Sequenznummer dieses Segments gegen die Nummer, die der Empfänger erwartet hat, was darauf hindeutet, dass das Datensegment in der Reihenfolge empfangen wurde. Wenn die Zahlen übereinstimmen, liefert der Empfänger alle Daten, die er an die Zielanwendung hält, dann aktualisiert er die Sequenznummer, um die nächste Nummer in der Reihenfolge zu reflektieren, und schließlich sendet er entweder sofort ein Quittungspaket an den Absender oder Es plant ein ACK, nach einer kurzen Verzögerung an den Absender zu senden. Der ACK benachrichtigt den Absender, dass der Empfänger alle Datensegmente bis zu, aber nicht mit dem mit der neuen Sequenznummer gekennzeichneten aufgenommen hat. Receiver versuchen in der Regel, ein ACK als Antwort auf wechselnde Datensegmente zu senden, die sie erhalten, dass sie das ACK senden, weil für viele Anwendungen, wenn der Empfänger eine kleine Verzögerung wartet, es seine Antwort-Bestätigung auf eine normale Antwort auf den Absender effizient einschließen kann. Wenn jedoch der Empfänger ein Datensegment außer Betrieb erhält, antwortet es sofort mit einem ACK, um den Absender zu richten, um das verlorene Datensegment zurückzusenden. Wenn der Absender ein ACK erhält, macht er diese Bestimmung: Er bestimmt, ob irgendwelche Daten hervorragend sind. Wenn keine Daten hervorragend sind, bestimmt der Absender, dass die ACK ein Keepalive ist, um die Leitung aktiv zu halten, und das tut nichts. Wenn Daten ausstehend sind, bestimmt der Absender, ob der ACK anzeigt, dass der Empfänger einige oder keine der Daten erhalten hat. Wenn der ACK den Empfang einiger Daten übermittelt, bestimmt der Absender, ob neue Gutschriften erteilt wurden, damit er weitere Daten senden kann. Wenn der ACK den Empfang von keiner der gesendeten Daten anzeigt und es ausstehende Daten gibt, interpretiert der Sender das ACK als wiederholt gesendetes ACK. Diese Bedingung zeigt an, dass einige Daten außer Betrieb genommen wurden, wodurch der Empfänger dazu gebracht wurde, das erste ACK zu übergeben, und dass ein zweites Datensegment außer Betrieb genommen wurde, wodurch der Empfänger dazu gebracht wurde, das zweite ACK zu übergeben. In den meisten Fällen würde der Empfänger zwei Segmente außer Betrieb nehmen, weil eines der Datensegmente gelöscht worden war. Wenn ein TCP-Sender ein abgelegtes Datensegment erkennt, gibt es das Segment erneut zurück. Dann passt es seine Übertragungsrate auf die Hälfte von dem, was war, bevor der Tropfen festgestellt wurde. Dies ist das TCP-Back-off - oder Verlangsamungsverhalten. Obwohl dieses Verhalten in geeigneter Weise auf Überlastung reagiert, können Probleme auftreten, wenn mehrere TCP-Sitzungen gleichzeitig mit demselben Router durchgeführt werden und alle TCP-Absender die Übertragung von Paketen gleichzeitig verlangsamen. Wie der Router mit TCP reagiert Hinweis Die Abschnitte quotHow TCP Handles Traffic Lossquot und quotHow der Router Interacts mit TCPquot enthalten detaillierte Informationen, die Sie nicht lesen müssen, um WRED verwenden oder ein allgemeines Gefühl für die Fähigkeiten von RED haben. Wenn Sie verstehen wollen, warum Probleme der globalen Synchronisation als Reaktion auf Staus auftreten, wenn der Tail-Drop standardmäßig verwendet wird und wie RED sie anruft, lesen Sie diese Abschnitte. Um zu sehen, wie der Router mit TCP interagiert, sehen wir uns ein Beispiel an. In diesem Beispiel empfängt der Router im Durchschnitt den Verkehr von einem bestimmten TCP-Stream alle anderen, jede 10. und jede 100. oder 200. Nachricht in der Schnittstelle in MAE-EAST oder FIX-WEST. Ein Router kann mehrere gleichzeitige TCP-Sessions behandeln. Da Netzwerkströme additiv sind, gibt es eine hohe Wahrscheinlichkeit, dass, wenn der Verkehr das Transmit Queue Limit (TQL) überhaupt übersteigt, das Limit weit überschritten wird. Allerdings gibt es auch eine hohe Wahrscheinlichkeit, dass die übermäßige Verkehrstiefe vorübergehend ist und dass der Verkehr nicht übermäßig tief bleibt, außer an Punkten, an denen der Verkehr fließt oder am Rand Router. Wenn der Router den gesamten Traffic, der die TQL übersteigt, sinkt, wie es getan wird, wenn der Tail-Drop standardmäßig verwendet wird, werden viele TCP-Sessions gleichzeitig in den langsamen Start gehen. Infolgedessen verlangsamt der Verkehr vorübergehend bis zum Extrem und dann fließt jeder langsam wieder an, diese Aktivität schafft eine Bedingung der globalen Synchronisation. Allerdings, wenn der Router fällt kein Verkehr, wie ist der Fall, wenn Warteschlangen Features wie Fair Queuing oder benutzerdefinierte Warteschlangen (CQ) verwendet werden, dann die Daten wahrscheinlich im Hauptspeicher gespeichert werden, drastisch verschlechtert Router Leistung. Durch die Leitung einer TCP-Sitzung zu einer Zeit, um zu verlangsamen, löst RED die beschriebenen Probleme, so dass die volle Auslastung der Bandbreite und nicht die Auslastung als Kämme und Tröge des Verkehrs möglich ist. Über WRED WRED kombiniert die Fähigkeiten des RED-Algorithmus mit der IP-Precedence-Funktion, um eine bevorzugte Verkehrsabwicklung von Pakete mit höherer Priorität vorzusehen. WRED kann selektiv Verkehr mit niedrigerer Priorität verwerfen, wenn die Schnittstelle beginnt, sich zu verstopfen und differenzierte Leistungsmerkmale für verschiedene Dienstklassen zu bieten. Sie können WRED konfigurieren, um die IP-Priorität zu ignorieren, wenn Sie Entscheidungen treffen, damit ein nicht gewichtetes RED-Verhalten erreicht wird. Für Schnittstellen, die für die Verwendung der Resource Reservation Protocol (RSVP) - Funktion konfiguriert sind, wählt WRED Pakete aus anderen Strömen, um eher zu fallen als die RSVP-Flüsse. Auch IP-Präzedenz regelt, welche Pakete fallen gefahrenen Verkehr, der zu einem niedrigeren Vorrang hat eine höhere Drop-Rate und ist daher eher zurückgedrängt werden. WRED unterscheidet sich von anderen Stauvermeidungs-Techniken wie Warteschlangen-Strategien, weil es versucht zu antizipieren und zu vermeiden Staus anstatt Kontrolle Staus, sobald es auftritt. Warum WRED WRED verwendet, macht eine frühzeitige Erkennung von Staus möglich und bietet mehrere Klassen von Verkehr. Es schützt auch gegen globale Synchronisation. Aus diesen Gründen ist WRED auf jeder beliebigen Ausgabeschnittstelle nützlich, wo Sie eine Überlastung erwarten lassen. WRED wird jedoch üblicherweise in den Core-Routern eines Netzwerks und nicht am Rand des Netzwerks verwendet. Edge-Router weisen IP-Vorgaben für Pakete zu, wenn sie das Netzwerk eingeben. WRED verwendet diese Vorgaben, um zu bestimmen, wie man verschiedene Arten von Verkehr behandelt. WRED bietet getrennte Schwellenwerte und Gewichte für verschiedene IP-Vorgaben, so dass Sie verschiedene Qualitäten des Dienstes in Bezug auf Paket-Drop für verschiedene Verkehrstypen bieten können. Der Standardverkehr kann in Zeiten der Stauung häufiger fallen als der Premiumverkehr. WRED ist auch RSVP-bewusst, und es kann die kontrollierte Last QoS Service von integrierten Service bieten. Wie es funktioniert Durch zufälliges Ablegen von Paketen vor Perioden hoher Stauung, sagt WRED der Paketquelle, um ihre Übertragungsrate zu verringern. Wenn die Paketquelle TCP verwendet, verringert sie ihre Übertragungsrate, bis alle Pakete ihr Ziel erreichen, was anzeigt, dass die Stauung gelöscht wird. WRED fällt in der Regel Pakete selektiv auf IP-Priorität. Pakete mit einer höheren IP-Priorität sind weniger wahrscheinlich als Pakete mit einer niedrigeren Priorität fallen gelassen werden. Je höher die Priorität eines Pakets ist, desto höher ist die Wahrscheinlichkeit, dass das Paket ausgeliefert wird. WRED reduziert die Chancen des Schwanzabfalls durch selektives Löschen von Paketen, wenn die Ausgangsschnittstelle beginnt, Anzeichen von Staus zu zeigen. Wenn man einige Pakete frühzeitig absetzt und nicht gewartet hat, bis die Warteschlange voll ist, vermeidet WRED, eine große Anzahl von Paketen sofort zu löschen und minimiert die Chancen der globalen Synchronisation. So ermöglicht WRED, dass die Übertragungsleitung jederzeit voll genutzt werden kann. Darüber hinaus fällt WRED statistisch mehr Pakete von großen Benutzern als klein. Daher werden Verkehrsquellen, die den meisten Verkehr erzeugen, eher verlangsamt als Verkehrsquellen, die wenig Verkehr erzeugen. WRED vermeidet die Globalisierungsprobleme, die auftreten, wenn Schwanzabfall als Stauvermeidungsmechanismus verwendet wird. Globale Synchronisation manifestiert sich, wenn mehrere TCP-Hosts ihre Übertragungsraten in Reaktion auf Paketabfall reduzieren und dann ihre Übertragungsraten noch einmal erhöhen, wenn die Stauung reduziert wird. WRED ist nur dann sinnvoll, wenn der Großteil des Verkehrs TCPIP-Verkehr ist. Mit TCP, gelöschte Pakete zeigen Staus, so dass die Paketquelle wird seine Übertragungsrate zu reduzieren. Bei anderen Protokollen können Paketquellen nicht reagieren oder können gelöschte Pakete mit der gleichen Rate zurücksenden. Somit verringert das Fallenlassen von Päckchen keine Stauung. WRED behandelt Nicht-IP-Verkehr als Vorrang 0, die niedrigste Priorität. Daher ist der Nicht-IP-Verkehr im Allgemeinen eher fallen als der IP-Verkehr. Abbildung 10 zeigt, wie WRED funktioniert. Abbildung 10 Gewichtete zufällige frühzeitige Erkennung mittlere Warteschlangengröße Der Router ermittelt automatisch Parameter, die in den WRED-Berechnungen verwendet werden sollen. Die durchschnittliche Warteschlangengröße basiert auf dem vorherigen Durchschnitt und der aktuellen Größe der Warteschlange. Die Formel lautet: Dabei ist n der exponentielle Gewichtsfaktor, ein benutzerdefinierbarer Wert. Für hohe Werte von n. Der bisherige Durchschnitt wird wichtiger. Ein großer Faktor glättet die Gipfel und Tiefen in der Warteschlangenlänge. Die durchschnittliche Warteschlangengröße ist unwahrscheinlich, dass sie sich sehr schnell ändert, wodurch drastische Schläge in der Größe vermieden werden. Der WRED-Prozess wird langsam beginnen, um Pakete zu löschen, aber es kann weiterhin Pakete für eine Zeit, nachdem die tatsächliche Warteschlangengröße unter die minimale Schwelle gefallen ist, fallen lassen. Der langsame Durchschnitt wird vorübergehende Bursts im Verkehr unterbringen. Hinweis Wenn der Wert von n zu hoch wird, reagiert WRED nicht auf Staus. Pakete werden gesendet oder gelöscht, als ob WRED nicht in Kraft war. Für niedrige Werte von n. Die durchschnittliche Warteschlangengröße verfolgt die aktuelle Warteschlangengröße genau. Der daraus resultierende Durchschnitt kann mit Änderungen des Verkehrsniveaus schwanken. In diesem Fall reagiert der WRED-Prozess schnell auf lange Warteschlangen. Sobald die Warteschlange unter die minimale Schwelle fällt, hört der Vorgang auf, Pakete zu löschen. Wenn der Wert von n zu niedrig wird, wird WRED zu temporären Verkehrsstörungen überreagieren und den Verkehr unnötig fallen lassen. Einschränkungen Sie können WRED nicht auf der gleichen Schnittstelle wie dem Route Switch Processor (RSP) - basierten CQ, der Priority Queuing (PQ) oder dem gewichteten Fair Queuing (WFQ) konfigurieren. Verteilte gewichtete zufällige frühzeitige Erkennung verteilte WRED (DWRED) ist eine Implementierung von WRED für den vielseitigen Schnittstellenprozessor (VIP). DWRED stellt den kompletten Satz von Funktionen für das VIP zur Verfügung, die WRED auf Standard-Cisco IOS-Plattformen bereitstellt. Die DWRED-Funktion wird nur auf Routern der Cisco 7000-Serie mit einem RSP-basierten RSP7000-Schnittstellenprozessor und Cisco 7500-Routern mit einem VIP-basierten VIP2-40 oder einem größeren Schnittstellenprozessor unterstützt. Ein VIP2-50 Schnittstellenprozessor wird dringend empfohlen, wenn die Gesamtleitungsrate der Portadapter auf dem VIP größer als DS3 ist. Für OC-3-Raten ist ein Schnittstellenprozessor VIP2-50 erforderlich. DWRED ist genauso wie WRED konfiguriert. Wenn Sie WRED auf einer geeigneten VIP-Schnittstelle wie einem VIP2-40 oder höher mit mindestens 2 MB SRAM aktivieren, wird DWRED stattdessen aktiviert. Um DWRED zu verwenden, muss die verteilte Cisco Express Forwarding (dCEF) Switching auf der Schnittstelle aktiviert sein. Weitere Informationen über dCEF finden Sie im Cisco IOS Switching Services-Konfigurationshandbuch und im Cisco IOS Switching Services-Befehlsreferenz. Sie können sowohl DWRED als auch verteilte gewichtete Fair Queuing (DWFQ) auf derselben Schnittstelle konfigurieren, aber Sie können nicht verteilte WRED auf einer Schnittstelle konfigurieren, für die RSP-basierte CQ, PQ oder WFQ konfiguriert ist. Sie können DWRED mit der modularen Quality of Service-Befehlszeilenschnittstelle (Modular QoS CLI) aktivieren. Für komplette konzeptionelle und Konfigurationsinformationen zur modularen QoS CLI-Funktion finden Sie im Kapitel quotModular Quality of Service Command-Line Interface Übersicht dieses Buches. Wie es funktioniert Wenn ein Paket ankommt und DWRED aktiviert ist, treten die folgenden Ereignisse auf: Die durchschnittliche Warteschlangengröße wird berechnet. Weitere Informationen finden Sie im Abschnitt "Desk Queue Sizequot". Wenn der Durchschnitt kleiner als der minimale Warteschlangenschwellenwert ist, wird das ankommende Paket in die Warteschlange gestellt. Wenn der Mittelwert zwischen dem minimalen Warteschlangenschwellenwert und dem maximalen Warteschlangenschwellenwert liegt, wird das Paket entweder abhängig von der Paketabfallwahrscheinlichkeit gelöscht oder in die Warteschlange gestellt. Weitere Informationen finden Sie im AbschnittPaket-Drop Probabilityquot. Wenn die durchschnittliche Warteschlangengröße größer als die maximale Warteschlangenschwelle ist, wird das Paket automatisch gelöscht. Durchschnittliche Warteschlangengröße Die durchschnittliche Warteschlangengröße basiert auf dem vorherigen Durchschnitt und der aktuellen Größe der Warteschlange. Die Formel lautet: Dabei ist n der exponentielle Gewichtsfaktor, ein benutzerdefinierbarer Wert. Für hohe Werte von n. Die vorherige durchschnittliche Warteschlangengröße wird wichtiger. Ein großer Faktor glättet die Gipfel und Tiefen in der Warteschlangenlänge. Die durchschnittliche Warteschlangengröße ist unwahrscheinlich, dass sie sich sehr schnell ändert, wodurch drastische Schläge in der Größe vermieden werden. Der WRED-Prozess wird langsam beginnen, um Pakete zu löschen, aber es kann weiterhin Pakete für eine Zeit, nachdem die tatsächliche Warteschlangengröße unter die minimale Schwelle gefallen ist, fallen lassen. Der langsame Durchschnitt wird vorübergehende Bursts im Verkehr unterbringen. Hinweis Wenn der Wert von n zu hoch wird, reagiert WRED nicht auf Staus. Pakete werden gesendet oder gelöscht, als ob WRED nicht in Kraft war. Für niedrige Werte von n. Die durchschnittliche Warteschlangengröße verfolgt die aktuelle Warteschlangengröße genau. Der daraus resultierende Durchschnitt kann mit Änderungen des Verkehrsniveaus schwanken. In diesem Fall reagiert der WRED-Prozess schnell auf lange Warteschlangen. Sobald die Warteschlange unter die minimale Schwelle fällt, stoppt der Prozess, Pakete zu fallen. Wenn der Wert von n zu niedrig wird, wird WRED zu temporären Verkehrsstörungen überreagieren und den Verkehr unnötig fallen lassen. Packet-Drop-Wahrscheinlichkeit Die Wahrscheinlichkeit, dass ein Paket gelöscht wird, basiert auf dem minimalen Schwellenwert, dem maximalen Schwellenwert und dem Markierungswahrscheinlichkeits-Nenner. Wenn die durchschnittliche Warteschlangengröße über dem minimalen Schwellenwert liegt, beginnt RED, Pakete zu löschen. Die Rate des Paketabfalls nimmt linear zu, wenn die durchschnittliche Warteschlangengröße zunimmt, bis die durchschnittliche Warteschlangengröße die maximale Schwelle erreicht. Der Markierungswahrscheinlichkeits-Nenner ist der Bruchteil der Pakete, die fallen gelassen werden, wenn die durchschnittliche Warteschlangengröße an der maximalen Schwelle liegt. Wenn zum Beispiel der Nenner 512 ist, wird einer von 512 Paketen gelöscht, wenn die durchschnittliche Warteschlange an der maximalen Schwelle liegt. Wenn die durchschnittliche Warteschlangengröße oberhalb der maximalen Schwelle liegt, werden alle Pakete gelöscht. Abbildung 11 fasst die Pakettropfenwahrscheinlichkeit zusammen. Abbildung 11 Packet Drop Wahrscheinlichkeit Der minimale Schwellenwert sollte hoch genug eingestellt werden, um die Verknüpfungsauslastung zu maximieren. Wenn die minimale Schwelle zu niedrig ist, können Pakete unnötig fallengelassen werden, und die Übertragungsstrecke wird nicht vollständig verwendet. Der Unterschied zwischen der maximalen Schwelle und der minimalen Schwelle sollte groß genug sein, um eine globale Synchronisation von TCP-Hosts zu vermeiden (globale Synchronisation von TCP-Hosts kann auftreten, da mehrere TCP-Hosts ihre Übertragungsraten reduzieren). Wenn die Differenz zwischen den maximalen und minimalen Schwellen zu klein ist, können viele Pakete sofort gelöscht werden, was zu einer globalen Synchronisation führt. Warum DWRED DWRED bietet eine schnellere Leistung als RSP-basierte WRED. Sie sollten DWRED auf dem VIP laufen lassen, wenn Sie auf der Cisco 7500 Serie Plattform eine sehr hohe Geschwindigkeit erreichen möchten, können Sie bei der OC-3-Rate Geschwindigkeit erreichen, indem Sie WRED auf einem VIP2-50-Schnittstellenprozessor ausführen. Darüber hinaus gelten die gleichen Gründe, die Sie WRED auf Standard-Cisco IOS-Plattformen verwenden würden, für die Verwendung von DWRED. (Siehe den Abschnitt quotWhy Verwenden Sie WREDquot früher in diesem Kapitel.) Wenn WRED oder DWRED nicht konfiguriert ist, wird der Schwanzabfall in Zeiten der Überlastung erledigt. Durch die Aktivierung von DWRED werden die globalen Synchronisationsprobleme vermieden, die sich ergeben, wenn der Schwanzabfall zur Vermeidung von Staus verwendet wird. Die DWRED-Funktion bietet den Vorteil konsequenter Verkehrsströme. Wenn ROT nicht konfiguriert ist, füllen sich die Ausgangspuffer während der Überlastung. Wenn die Puffer voll sind, fallen Schwanz fallen alle zusätzlichen Pakete fallen gelassen. Da die Pakete auf einmal gelöscht werden, kann die globale Synchronisation von TCP-Hosts auftreten, da mehrere TCP-Hosts ihre Übertragungsraten reduzieren. Die Stauung löscht, und die TCP-Hosts erhöhen ihre Übertragungsraten, was zu Wellen von Staus führt, gefolgt von Perioden, wenn die Übertragungsstrecke nicht vollständig verwendet wird. RED reduziert die Chancen des Schwanzabfalls durch selektives Löschen von Paketen, wenn die Ausgangsschnittstelle beginnt, Anzeichen von Staus zu zeigen. Wenn man einige Pakete frühzeitig ablegt, anstatt zu warten, bis der Puffer voll ist, vermeidet RED, eine große Anzahl von Paketen sofort zu löschen und minimiert die Chancen der globalen Synchronisation. So erlaubt RED, dass die Übertragungsleitung jederzeit voll genutzt werden kann. Darüber hinaus fällt RED statistisch mehr Pakete von großen Benutzern als klein. Daher werden Verkehrsquellen, die den meisten Verkehr erzeugen, eher verlangsamt als Verkehrsquellen, die wenig Verkehr erzeugen. DWRED bietet separate Schwellenwerte und Gewichte für verschiedene IP-Vorgaben, so dass Sie verschiedene Qualitäten des Dienstes für verschiedene Verkehr bieten können. Der Standardverkehr kann in Zeiten der Stauung häufiger fallen als der Premiumverkehr. Einschränkungen Für die DWRED-Funktion gelten folgende Einschränkungen: Interface-basiertes DWRED kann nicht auf einer Subschnittstelle konfiguriert werden. (Eine Subschnittstelle ist eine von mehreren virtuellen Schnittstellen auf einer einzigen physikalischen Schnittstelle.) DWRED wird bei Fast EtherChannel und Tunnelschnittstellen nicht unterstützt. RSVP wird auf DWRED nicht unterstützt. DWRED ist nur dann nützlich, wenn der Großteil des Verkehrs TCPIP-Verkehr ist. Mit TCP, fallen gelassene Pakete zeigen Staus, so dass die Paketquelle reduziert seine Übertragungsrate. Bei anderen Protokollen können Paketquellen nicht reagieren oder können gelöschte Pakete mit der gleichen Rate zurücksenden. Somit verringert das Fallenlassen von Paketen nicht notwendigerweise die Stauung. DWRED behandelt Nicht-IP-Verkehr als Vorrang 0, die niedrigste Priorität. Daher wird der Nicht-IP-Verkehr in der Regel eher fallen als der IP-Verkehr. DWRED kann nicht auf der gleichen Schnittstelle wie RSP-basierte CQ, PQ oder WFQ konfiguriert werden. Jedoch können sowohl DWRED als auch DWFQ auf derselben Schnittstelle konfiguriert werden. Hinweis Verwenden Sie den Befehl match protocol nicht, um eine Verkehrsklasse mit einem Nicht-IP-Protokoll als Match-Kriterium zu erstellen. Das VIP unterstützt keine Übereinstimmung von Nicht-IP-Protokollen. Voraussetzungen Dieser Abschnitt enthält die Voraussetzungen, die erfüllt sein müssen, bevor Sie die DWRED-Funktion konfigurieren. Weighted Fair Queuing Anhängen einer Service-Richtlinie an eine Schnittstelle deaktiviert WFQ auf dieser Schnittstelle, wenn WFQ für die Schnittstelle konfiguriert ist. Aus diesem Grund sollten Sie sicherstellen, dass WFQ auf einer solchen Schnittstelle nicht aktiviert ist, bevor Sie DWRED konfigurieren. Wenn Sie eine Service-Richtlinie anwenden, die für die Verwendung von WRED an einer Schnittstelle konfiguriert ist, wird WRED auf dieser Schnittstelle deaktiviert. Wenn eine der Traffic-Klassen, die Sie in einer Policy Map konfigurieren, WRED für Paketdrop anstelle von tail drop verwenden, müssen Sie sicherstellen, dass WRED nicht auf der Schnittstelle konfiguriert ist, auf die Sie diese Servicerichtlinie anhängen möchten. Zugriffssteuerungslisten Sie können eine nummerierte Zugriffsliste als Übereinstimmungskriterium für jede von Ihnen erstellte Verkehrsklasse angeben. Aus diesem Grund sollten Sie vor der Konfiguration von DWRED wissen, wie Sie Zugriffslisten konfigurieren können. Cisco Express Forwarding Um DWRED nutzen zu können, muss die dCEF Switching an der Schnittstelle aktiviert sein. Informationen zu dCEF finden Sie im Cisco IOS Switching Services-Konfigurationshandbuch. Flow-basierte WRED Flow-basierte WRED ist ein Merkmal, das WRED zwingt, um mehr Fairness für alle Ströme auf einer Schnittstelle in Bezug auf, wie Pakete fallen gelassen werden. Warum Flow-basierte WRED verwenden Bevor Sie die Vorteile der fließbasierten WRED-Angebote berücksichtigen, hilft es, darüber nachzudenken, wie WRED (ohne flussbasierte WRED-Konfiguration) verschiedene Arten von Paketströmen beeinflusst. Sogar bevor flussbasierte WRED die Paketströme klassifiziert, können Strömungen als zu einer der folgenden Kategorien gehörig angesehen werden: Nichtadaptive Strömungen, die Strömungen sind, die nicht auf Staus reagieren. Robuste Strömungen, die im Durchschnitt eine einheitliche Datenrate haben und sich als Reaktion auf Staus verlangsamen. Zerbrechliche Strömungen, die, obwohl staubewusst, weniger Pakete haben, die an einem Tor gepuffert werden, als robuste Ströme. WRED tendiert dazu, gegen zerbrechliche Strömungen vorzuspannen, da alle Ströme, auch solche mit relativ wenigen Paketen in der Ausgangswarteschlange, während der Perioden der Stauung anfällig sind. Obwohl zerbrechliche Ströme weniger gepufferte Pakete haben, werden sie mit der gleichen Rate fallen wie Pakete anderer Ströme. Um allen Strömen gerecht zu werden, hat das flussbasierte WRED folgende Merkmale: Es sorgt dafür, dass Ströme, die auf WRED-Pakettropfen reagieren (durch Rücksetzen der Paketübertragung), vor Strömen geschützt sind, die nicht auf WRED-Pakettropfen reagieren. Es verbietet einen einzigen Durchfluss von der Monopolisierung der Pufferressourcen an einer Schnittstelle. Wie es funktioniert Flow-basierte WRED beruht auf den folgenden zwei Hauptansätzen, um das Problem des unfairen Pakettropfens zu beheben: Es klassifiziert eingehenden Verkehr in Flüsse basierend auf Parametern wie Ziel - und Quelladressen und Ports. Es behält den Zustand über aktive Ströme, die Ströme sind, die Pakete in den Ausgangswarteschlangen haben. Durchflussbasierte WRED verwendet diese Klassifizierungs - und Zustandsinformationen, um sicherzustellen, dass jeder Fluss nicht mehr als seinen zulässigen Anteil der Ausgabepufferressourcen verbraucht. Flow-basierte WRED bestimmt, welche Ströme die Ressourcen monopolisieren und diese Ströme stärker bestrafen. Um die Fairness unter den Strömen zu gewährleisten, unterhält die flussbasierte WRED die Anzahl der aktiven Ströme, die über eine Ausgangsschnittstelle existieren. Angesichts der Anzahl der aktiven Flüsse und der Ausgangswarteschlangengröße bestimmt die flussbasierte WRED die Anzahl der verfügbaren Puffer pro Durchfluss. Um eine gewisse Berstbarkeit zu ermöglichen, skaliert die flussbasierte WRED die Anzahl der verfügbaren Puffer pro Durchfluss um einen konfigurierten Faktor und ermöglicht jedem aktiven Fluss eine bestimmte Anzahl von Paketen in der Ausgangswarteschlange. Dieser Skalierungsfaktor ist allen Strömen gemeinsam. Das Ergebnis der skalierten Anzahl von Puffern wird die Per-Flow-Grenze. Wenn ein Durchfluss die Durchflussgrenze überschreitet, erhöht sich die Wahrscheinlichkeit, dass ein Paket aus diesem Fluss fallengelassen wird. DiffServ-kompatibles WRED DiffServ-kompatibles WRED erweitert die Funktionalität von WRED, um die Unterstützung für DiffServ und AF Per Hop Behavior PHB zu ermöglichen. Diese Funktion ermöglicht es dem Kunden, AF-PHB zu implementieren, indem er Pakete nach DSCP-Werten färbt und dann den Pakete die gewünschten Vorhersagewahrscheinlichkeiten zuweist. Hinweis Diese Funktion kann nur mit IP-Paketen verwendet werden. Es ist nicht für den Einsatz mit Multiprotocol Label Switching (MPLS) - verkapselten Paketen gedacht. Die klassenbasierte Quality of Service MIB unterstützt diese Funktion. Diese MIB ist eigentlich die folgenden zwei MIBs: Die DiffServ-kompatible WRED-Funktion unterstützt die folgenden RFCs: RFC 2474, Definition des differenzierten Services-Feldes (DS-Feld) in den IPv4- und IPv6-Header RFC 2475, eine Architektur für differenzierte Services Framework RFC 2597, Gesicherte Weiterleitung PHB RFC 2598, Eine beschleunigte Weiterleitung PHB Wie es funktioniert Die DiffServ-kompatible WRED-Funktion ermöglicht es WRED, den DSCP-Wert zu verwenden, wenn er die Fallwahrscheinlichkeit für ein Paket berechnet. Der DSCP-Wert ist die ersten sechs Bits des IP-Typs des Dienstes (ToS) Byte. Diese Funktion fügt zwei neue Befehle hinzu, zufällige Erkennung von dscp und dscp. Es fügt auch zwei neue Argumente hinzu, dscp-basiert und prä-basiert. Auf zwei vorhandene WRED-bezogene Befehle für den Befehl random-detect (interface) und den Befehl random-detect-group. Das dscp-basierte Argument ermöglicht es WRED, den DSCP-Wert eines Pakets zu verwenden, wenn er die Fallwahrscheinlichkeit für das Paket berechnet. Das prä-basierte Argument ermöglicht es WRED, den IP-Precedence-Wert eines Pakets zu verwenden, wenn er die Fallwahrscheinlichkeit für das Paket berechnet. Diese Argumente sind optional (Sie müssen keine von ihnen verwenden, um die Befehle zu benutzen), aber sie schließen sich auch gegenseitig aus. Das heißt, wenn Sie das dscp-basierte Argument verwenden, können Sie das präzisionsbasierte Argument nicht mit demselben Befehl verwenden. Nachdem Sie WRED aktiviert haben, um den DSCP-Wert zu verwenden, können Sie den neuen Befehl random-detect dscp verwenden, um die minimalen und maximalen Paketschwellen für diesen DSCP-Wert zu ändern. Es werden drei Szenarien zur Verwendung dieser Argumente bereitgestellt. Usage Scenarios The new dscp-based and prec-based arguments can be used whether you are using WRED at the interface level, at the per-virtual circuit (VC) level, or at the class level (as part of class-based WFQ (CBWFQ) with policy maps). WRED at the Interface Level At the interface level, if you want to have WRED use the DSCP value when it calculates the drop probability, you can use the dscp-based argument with the random-detect (interface) command to specify the DSCP value. Then use the random-detect dscp command to specify the minimum and maximum thresholds for the DSCP value. WRED at the per-VC Level At the per-VC level, if you want to have WRED use the DSCP value when it calculates the drop probability, you can use the dscp-based argument with the random-detect-group command. Then use the dscp command to specify the minimum and maximum thresholds for the DSCP value or the mark-probability denominator. This configuration can then be applied to each VC in the network. WRED at the Class Level If you are using WRED at the class level (with CBWFQ), the dscp-based and prec-based arguments can be used within the policy map. First, specify the policy map, the class, and the bandwidth. Then, if you want WRED to use the DSCP value when it calculates the drop probability, use the dscp-based argument with the random-detect (interface) command to specify the DSCP value. Then use the random-detect dscp command to modify the default minimum and maximum thresholds for the DSCP value. This configuration can then be applied wherever policy maps are attached (for example, at the interface level, the per-VC level, or the shaper level). Usage Points to Note Remember the following points when using the new commands and the new arguments included with this feature: If you use the dscp-based argument, WRED will use the DSCP value to calculate the drop probability. If you use the prec-based argument, WRED will use the IP Precedence value to calculate the drop probability. The dscp-based and prec-based arguments are mutually exclusive. If you do not specify either argument, WRED will use the IP Precedence value to calculate the drop probability (the default method). The random-detect dscp command must be used in conjunction with the random-detect (interface) command. The random-detect dscp command can only be used if you use the dscp-based argument with the random-detect (interface) command. The dscp command must be used in conjunction with the random-detect-group command. The dscp command can only be used if you use the dscp-based argument with the random-detect-group command. For more information about using these commands, refer to the Cisco IOS Quality of Service Command Reference. Android vs iOS: how they compare (updated for Android Nougat and iOS 10) Android 7.x Nougat and iOS 10.x have been rolling out to devices around the globe, with the changes come new multi-tasking features for Android and some powerful developer APIs for iOS. We8217ve added some of the particulars below, otherwise, there are very few edits to our Android vs iOS article this month. Let me start with a simple truth, I am a fan of Android. I have such a passion for Google8217s mobile operating system that I worked my way to a job where I get to play with Android all day, and share my experiences with you, our faithful readers. Today I am going to talk about iOS as well, and I may have to say some nice things, hang in there and we8217ll get through this together. All joking aside, Android and iOS are the clear leaders in mobile operating systems around the globe, and the idea for each is to provide the fastest, smoothest and most robust performance and features as possible. With different approaches to these tasks, it is about time we did an official Android vs iOS comparison. The differences between these two operating systems goes well beyond the bits and bytes of it all, Android and Apple have both cultivated strong followers, please note that I said 8220Apple8221 on purpose, as 8220iOS8221 is not the term used with passion quite as much. This speaks to a larger difference in these two ecosystems, where Android users are loyal to the operating system, but iOS users are loyal to the company behind the OS, we8217ll explain more in a bit. These fans are people that are willing to camp out for days to get the next device, people that are willing to spend hundreds, if not thousands of dollars to enjoy the latest and greatest phones and tablets with each OS. Unfortunately, this also means that there are users on both sides that are quick to belittle the other. We are glad to see a greatly reduced frequency of such outbursts, but there was a time that you could often find crude and indecent conversations between the fans of each OS. The general dispute in days past is exactly what makes these two operating systems stand out from one another. On one hand, Android is a highly customizable system, with roots in Linux and code that can be found in the Open Source space for all to take and expand upon. On the flip side, iOS is a closed operating system. Without taking extreme actions, the average user will never know what tweaking the OS or alternate versions of the OS would look like. Bringing it back to the core of the user experience, Android is an excellent OS for those that like to get down and dirty with their devices, where iOS is made for simplicity, turn on any Apple mobile device and enjoy the exact same experience. There is no right or wrong option for all, one must decide what they want and need for themselves, then read articles like this one to learn which system will suit them best. Android 7.0 Nougat vs iOS 10 8211 the latest and greatest in 2016 Recent updates to both operating systems have added a ton of new functionality and features that out-do their respective predecessors. Multi-tasking is the name of the game on Android and APIs for Siri are the big news on the iOS side. There is way more to each OS update, but these are, I believe, the key features. Starting with iOS 10, which began hitting devices in September, there were many little improvements and more than a few updates to system apps like Safari, News, Music and more. Lift to wake uses sensors to identify when you lift the device up to face you, turning the display on for you. Handy, but, truth told, a feature that has been around in Android for a while, if only only a select few devices. APIs are the big winner here. as far as iOS 10 updates go, APIs are boring news right now for the most of us, but the new integration with Siri means that all of your favorite apps can build voice input functionality into the Siri input. Instead of Siri serving little more than a voice search tools, with the ability to open a few apps and other relatively limited functionality, stay tuned for the ability to reserve a table, order a burrito and so much more by voice, turning Siri into a personal assistant able to control things beyond the device in your hand. Moving over to Android Nougat, and more specifically Androi 7.1 as found on the Pixel phone announced in October, the personal assistant theme prevails with Google Assistant. What you may know as Google Now, a voice search tool with some basic functionality beyond search, the bump up to Assistant takes things to a similarly new world. We8217ve been waiting on this since Google teased it at Google IO earlier in the year, a voice search tool that can live on more than just your handheld device 8211 look for Google Home and more 8211 that can handle everything from reading you the news, reminding you your schedule for the day, all the way up to playing music or casting your favorite movie on the big screen. Android 7.1 Nougat may be the best of the best at this time, but Android 7.0 is the best to be found on non-Pixel phones. Updates to the OS, which are only a month old themselves, include muti-tasking features that include split-screen functionality, for some apps at least, and new functionality to the Recents button 8211 just double tap to jump between your two most recently used apps. The Notification Shade, Quick Settings and main Settings have been revamped for easier navigation and customization as well. It would be wrong of me to dive into the technical details on this next point, but it is important to mention that Google has opted to balance better between ART with its pre-load compiling and the more traditional JIT compiling. In plain terms, Android 6.x would pre-load most of the OS and your apps into RAM when the device started up, I8217m sure you recall the screen that just said 8220Optimizing app 73 of 210.8221 The new setup will get you going faster, doing this pre-load in the background as the OS becomes available to you sooner. The best of both worlds, I suppose. Android8217s double edged open source sword The ability to take the base version of Android and expand upon it has resulted in wonderful and diverse device experiences. Sadly, this has also meant some seriously strange and problematic situations. At the core of it is what is called AOSP, the Android Open Source Project, built and maintained primarily by Google. AOSP is, as the name implies, a free and open operating system that anyone is free to take and modify. This is most commonly performed by our favorite device manufacturers. Even Google develops the Nexus program, which is a fairly vanilla experience, just with the addition of Google8217s own suite of apps and services, which are not built into AOSP. In addition to the manufacturers creating unique skins for the OS, there is a vibrant community of smaller players making third-party (so to speak) ROMs for popular Android devices. For those unfamiliar, a ROM is what we typically refer to as the actual code for an Android OS, and it is possible to install this code to an Android device by a means called Flashing. Every one of these ROMs offers a unique and flexible set of design and features placed on top of the core layer of Android. While I believe that having options is a good thing, there are those that feel that there are just too many options available under the Android banner. With something north of 5000 unique Android devices available for purchase, it is no wonder that there is some confusion for consumers. Sadly, there is also no surprise that more than a few of these devices and ROMs are utterly useless. But that8217s why you are here, to learn the good from the bad, right The 8220iSheep8221 situation A commonly used term, meant as a derogatory description of an Apple user, 8220iSheep8221 implies that a person blindly follows wherever they are told to go with their iOS powered mobile devices. In stark contrast to the plethora of options on Android, iOS users have just a few options in front of them. In fact, I could name each and every mobile device made by Apple right here, and you wouldn8217t be overwhelmed. With now two current generation smartphones, but five up for sale on their website, plus three sizes of their tablet, Apple8217s latest and greatest offerings are easy to choose from. For many, there is no need for options or variables, they just want a simple device that gets the job done. More often than not, a person purchasing a newer iPhone or iPad will be found to already own an older version of the device. This is not to say that they are blindly following, just that they are comfortable with the type of device that they have, but need a newer version in a different size or with a little more horsepower. Sometimes these folks 8220need8221 a new version of their iPhone or iPad because they8217ve been told the new one is just better, but that holds true of flagship Android devices as well, doesn8217t it The main difference, at least in our little world of Android fandom here at Android Authority and TabTimes, is that us Android users care about the specs inside the devices, whereas, the average iOS user that I know personally just wants the device to be able to keep up with them, regardless if it has Intel, Snapdragon, Exynos, MediaTek, Kirin or Apple processor. Hint, your Apple product is likely to only contain one of these processors, can you guess which one Enough with the theory, let8217s look at the actual software. The basics The basic software experience is actually fairly similar between Android and iOS. Aside from the initial setup, users are greeted by a lock screen, requiring a swipe gesture or authentication challenge to enter the system. Once inside, you get a Homescreen or two and some apps. Everything from your system settings to your favorite game or social media program is made available through individually installed and updateable programs, and each ecosystem has an attached store to install from a collection of over a million other apps. Apps generally run in fullscreen mode and, for the most part, you can only really use one app at a time. That is not to say that you cannot multi-task, just that without the latest of iOS software and devices, specialized apps on Android or the latest Android 7 Nougat installed, only one app displays on screen, your other 8216multi-tasking8217 apps will need to run in the background. This is ideal for music players or file downloads, but means you cannot, generally speaking, have a spreadsheet and a text document on screen at the same time. Luckily, this is changing, as the latest versions of both operating systems are incorporating split screen app usage. One can quickly view their recently used apps from a dedicated list. This recent apps list also allows one to effectively close an app by swiping the app off of the screen from the list. Swipe down from the top of the screen to access what Android calls the Notification Shade. This is a drop down menu that houses current notifications from the apps and services on your device. Android includes a quick settings menu at the top, from a second downward swipe, and iOS put their quick settings panel at the bottom. Do you get my point yet In the big picture, things are very similar, much in the same way that most all cars on the road have four tires and a steering wheel. The differences are in the details. Where one can find options for fuel efficient small cars all the way through to jet engine equipped monster trucks, literally, so too can one find many differences in Android and iOS devices. Home screens The default location for all of your computing is the homescreen. Both Android and iOS have Home screens, and on each you can place links to apps, folders and more. The largest difference, at least for now, is that most Android builds include an app drawer in which the OS stores all of your app icons, though there are exceptions, with the LG G5 going completely app drawer-less, for example. In contrast to 8216stock8217 Android, iOS simply dumps all your apps onto the Home screen by default. Each operating system includes folders for better management and will add in extra screens as needed if you go over the default amount. Advantage Android 8211 Launchers . One key feature of Android, which goes well beyond the Homescreen, is the ability to install third-party Launchers. A Launcher is a full desktop environment for your device, you may have heard the term 8216skin8217 as well, which is appropriately descriptive of how a Launcher works. Providing different and extra tools for controlling apps, icons, folders, number of screens on your Homescreen layout and more, Launchers open a whole new world to the Android experience. Best of all, Android users can get their hands on Google8217s own Pixel Launcher as well. Formerly know as the Nexus Launcher, this is the home scree environment that Google has built for their Pixel phones, including a sideways swipe to a dedicated Google Search hub and page, known as Google Now and now Google Assistant. iOS also has a sideways swipe to a Siri powered news and search page, so this point is a tie, depending on your ecosystem of choice, of course. Advantage Android 8211 Widgets . Admitting that iOS has made some strides in this department, Android is still king of customization, particularly homescreen customization and utilities through interactive elements called widgets. Perhaps the best examples of widgets are a clock widget and a music widget. Where there is a full fledged app in the back end for the clock and music playback, widgets put small interactive graphical windows on your homescreen for quick actions like viewing the time or simply controlling your music playback. Lockscreen A dangerous topic for any computer related developer, user, tester or more, 8216what makes a device good8217 and 8216is yours good enough8217 Better yet, 8216who8217s device is better8217 There are two very distinct theories at work when you compare Android and iOS for performance, with Apple8217s tight control over all aspects of hardware and software differing greatly from Google8217s approach of building an OS and just putting it out there for the hardware manufacturers to have fun with. If you8217ve spent any time on our sites, you know already that there are in the ballpark of 5000 unique Android devices on the market. But you probably also know that there are only a handful of great devices, the flagships that shape the generation, each year. Apple8217s approach avoids the irrelevant devices, focusing only on the best phones and tablets that they can offer, but it is fair to say that Apple8217s best and Android flagships are in the same league for performance. When we put the average iOS powered device beside an average Android device, we still can8217t truly compare them fairly. Android manufacturers, acting on their own, and not always in the best interest of Google and Android, have the freedom to install any version of Android they wish, update it as they wish, and add in their own sets of apps and features. There are a few rules to follow to be eligible for Google8217s apps and services, but that takes this topic too deep for today8217s comparison. Truth is, for the average user who surfs the web, checks into social media a few times per day, pulls up a map and plays a small game or two, there is no point doing any performance battles. Your average iOS or Android device will work just fine. Good thing we are not your average users around here, let8217s dive in. First up, let8217s talk hardware. Looking for a 64-bit quad-core or larger processor, graphics processor capable of easily running full HD and beyond displays, 4GB of RAM, 64GB or maybe 128GB of internal storage space, fingprint scanners, a 12MP or greater camera sensor capable of 4K video capture What about high-fidelity audio Yup, Android and iOS have all that. Mostly, anyway. You really have to start looking at some of the gimmicks and party tricks of each device to decide what is more important to you for overall performance, but the truth is, deep down where it counts, the hardware available to Android and iOS users is largely the same. If the hardware is the same, the performance should also be equal, right Nope Don8217t be fooled by the spec sheets, and all that junk I just told you, there is a difference in performance across the devices. Dramatic differences, actually. We see this all the time just in Android devices, we8217ll have a Snapdragon powered device side-by-side a Kirin or MediaTek device. On paper the processors may be 8216equal,8217 but true usage of the processors tells an entirely different story. iPhones have long been touted as the best phones for photography, while that may have been true for a while, Android devices are beginning to steal that thunder. However, the 12MP, 16MP and even 21MP or larger camera sensors on these competing Android devices could be considered overkill compared to the long running 5MP, 8MP and now 12MP sensors on the Apple devices. Let8217s not get into it all, I just wanted to point out that Apple has figured out a trick, if only in the software side of things, that many Android manufacturers have either never bothered with or are only recently figuring out as well. The same specification does not mean you8217ll see the same performance. As you can see, for basic day-to-day tasks, our sample iOS and Android devices perform admirably. You need to get down and dirty, by loading heavy games or other large apps, before you really get a feel for the difference in performance here. Apple8217s latest does outperform a one year old Kirin device and a brand new Intel powered device, but that margin is reduced greatly when flagship Android devices are considered. Please do keep in mind that, although the speed tests above were performed as fair and accurate as we could, we did not account for many external factors such as network performance, device up-time or amount of other apps running and more. Point is: our tests are flawed in many ways, but they are great indicators of real world performance as calculated with no more than a basic stop watch. Also, the first 5 devices were tested by me, but the Note 5 and iPhone 6S were each tested by other members of our team, results may vary depending on how they performed these tests. Bottom line, we cannot definitively announce a best phone or OS here, please just use the data for some perspective. I8217ve added times for the iPhone 7. I know things look confusing based on this graph, but there is a speed bump over the older iPhone 6S, and we8217re pretty impressed by it. We8217ll be sure to jump back when we get the chance to test the Pixel phone to round out your perspective. Conclusions As we have said time and time again, your preferred ecosystem for apps and services should be your deciding factor between an Android or an iOS device purchase. Obviously, we prefer Android around here. We8217re assuming that most of you on our Android fan site are also Android fans, not that that matters. With two highly capable operating systems at your disposal, we truly feel the only reason to choose one over the other is out of personal preference, just please put in the time to figure out what will fit your needs best before you spend a ton of money on a device and accessories. While we prefer Android mainly because of its ability to mold to our liking, we cannot discount the value in the simplicity of iOS. Admitting that there is still a learning curve, and that the average Android user may be frustrated with the lack of features and options, many users out there appreciate the familiarity and thoughtlessness of using iOS. Let me say this again in one last way, this is something that I have been saying about Android vs iOS since the days of Froyo and is less true today that it was then, but I still stick with it: With iOS, you ask what your device can do and you stick with that, with Android, you ask yourself what you want to happen, then find out how Android can do it. Bottom line, iOS is a powerful tool, if you want to do what it wants to do, Android is a powerful tool no matter what you want to do. Final note: I hope that we8217ve provided a thorough overview of the major similarities and differences between Android and iOS. We recognize that there is so much more to each ecosystem than what we talked about here today, we also recognize that we are fairly biased in favor of Android, we can8217t help it, that8217s our passion. Please remember these things as you ponder the differences in these operating systems, luckily it is as easy as ever to bounce back and forth between the two these days, so don8217t be afraid to experiment. It8217s your turn, join us in the comments below for a thoughtful and polite conversation, even debate, over these two powerful operating systems. What do you think, Android vs iOS When you are ready to move forward, here are some resources to help you get started :Feb 21, 2017 7:51 am PST by Joe Rossignol The tentatively named Apple Watch Series 3 will feature a new glass-film touchscreen in place of the current touch-on-lens solution, with shipments to begin in the second half of this year, according to Taiwan-based DigiTimes . While it remains unclear if the switch to a film-based solution will have any obvious consumer-facing benefits, this is more interestingly the first rumor to surface about the supply chain ramping up for the next Apple Watch. The timeline matches a Chinese report last month that claimed the third-generation Apple Watch will be unveiled in the third quarter of 2017 with battery life and performance improvements. The report said Series 3 models, to be manufactured by Quanta, will lack any significant hardware changes. Few other details are known about the next Apple Watch models, which could feasibly launch alongside the iPhone 8 in September. KGI Securities analyst Ming-Chi Kuo and other sources have claimed the Apple Watch could gain an LTE chip for cellular capabilities as early as 2017, while a supply chain report last year said Apple may switch from OLED to micro-LED displays for the Apple Watch in the second half of 2017 at the earliest. Micro-LED displays have benefits such as thinness, lightness, improved color gamut, increased brightness, and higher resolutions. The panels do not require backlighting like traditional LCD displays, but they can be difficult and expensive to mass produce. Micro LEDs range in size from 1-micron to 100-micron. Apple has filed patents for a number of ideas that could eventually be included in an Apple Watch, such as a heart rate identification system. modular bands. haptic feedback band. and a band with a built-in charger. More significant health and fitness features could be added pending further FDA approvals. Ahead of Apple Watch Series 3 models, Apple is expected to introduce new bands at its rumored iPad Pro-focused event next month. Feb 21, 2017 7:01 am PST by Joe Rossignol The widely rumored 5.8-inch iPhone with an edge-to-edge OLED display will match the iPhone 7 Plus with 3GB of RAM and come in two storage options, 64GB and 256GB, according to Chinese research firm TrendForce . The report, which outlines several already-rumored features, added that the so-called iPhone 8 will not have a fully curved display due to production and drop test issues with 3D glass. Instead, the high-end device will adopt the same slightly curved 2.5D cover glass used since the iPhone 6 and iPhone 6 Plus in 2014. TrendForce said Apple will remove the Home button on the iPhone, as widely rumored, and integrate the related functions into the display. If that fact is accurate, it suggests rumored 3D facial recognition capabilities could supplement rather than fully replace Touch ID. which could be embedded into the display. TrendForce itself expects the iPhone 8 to incorporate 3D sensing technology that can be used for facial recognition and augmented reality features. The research note said the 5.8-inch iPhone will be accompanied by updated 4.7-inch and 5.5-inch models with LCD displays. The 5.5-inch model will allegedly have the same 3GB of RAM as the iPhone 7 Plus, while the 4.7-inch model is said to have 2GB of RAM. Both models are expected to include up to 256GB of storage. Rumors are generally shaping up to suggest the 5.8-inch iPhone with an OLED display will be a significant upgrade, but the model could cost upwards of 361,000 in the United States. Meanwhile, the new 4.7-inch and 5.5-inch models are expected to be iterative but less expensive upgrades to the iPhone 7 and iPhone 7 Plus. Last year, TrendForce accurately predicted the iPhone 7 and iPhone 7 Plus would be available in 32GB, 128GB, and 256GB storage capacities. Apple today has been granted a patent by the United States Patent and Trademark Office regarding an avatar editing environment , which is the companys patent terminology for a Mii-like app that users can visit to craft a digitized likeness of themselves to use throughout the Apple ecosystem. The patent was originally filed back in October 2011 but was just published by the USPTO today (via Patently Apple ). Apples patent explains that its avatar editing environment would let users create a representation of their alter ego. This includes a collection of editing features such as different eyes, ears, mouth, skin color, hair, teeth, smile, facial expressions, eyebrows, hair, beard, glasses, hats, and even more items related to the expression of each persons unique identity and fashion. While Apples new patent sounds like a basic Avatar editing system, the companys wording goes into deeper detail about how far and wide the digital personalities might be implemented across its services. The editor would primarily be its own application on iOS devices, but the patent also notes that Apple could add it as an online addition to its website and give its API to developers so they could implement the avatars into games, social networks, and more. Once an avatar is created, the user would then discover the character can be placed -- and even animated -- in a number of iOS locations, including in Messages, Address Book, and FaceTime. In Messages, users could set a specific animation of their avatar to trigger in response to certain events, so while youre waiting for a text from a friend your avatar could be animated on their screen to be tapping its foot in impatience, or sleeping. In execution, some of Apples avatar features sound similar to the popular Bitmoji app. The patent also describes a feature where a users face would be replaced in video chat, likely within FaceTime, by the avatar that they have created with Apples editing system. The character would then be able to track and replace the users expressions, eye movements, head, and body language, much like the technology created by Faceshift, which Apple acquired two years ago. Like all other patents, the avatar editing environment described here is unlikely to see the light of day any time soon, if ever. Although the patent mentions that users could manually and automatically generate an avatar, it never directly specifies if that would include using a future iPhones advanced camera system to map the users face and generate a close approximation in digital form. According to analyst Ming-Chi Kuo. the iPhone 8 s front camera will be able to fuel experiences just like that, and might lead to gaming-enhanced 3D selfies and even experiences in augmented and virtual reality. The rumored iPhone 8 with an edge-to-edge OLED display will gain a revolutionary front-facing camera system that consists of three modules that enable fully-featured 3D sensing capabilities, according to new predictions shared by KGI Securities analyst Ming-Chi Kuo. The upgraded camera system will be fueled by PrimeSense algorithms, which Apple acquired in 2013. The three modules include an existing front camera module of current iPhones, an infrared transmitting module, and an infrared receiving module. Using these advancements, the camera will be able to find the location and depth of objects placed in front of it, with potential applications including facial and iris recognition. The camera will function by merging the depth information captured by the IR transmitting and receiving modules with the traditional 2D images captured by the front camera. This not only could be used for the iPhone 8s long-rumored iris recognition feature. but even in some gaming applications -- and future ARVR experiences -- where users could place their own 3D-scanned face in the game using a quick selfie. Todays news of an overhaul to the front-facing camera of the iPhone 8 follows speculation surrounding the potential of Apple dropping Touch ID and instead focusing on either 3D facial recognition or iris scanning as the devices main security feature. JPMorgan analyst Rod Hall has stated that facial recognition could be a more secure alternative, and help increase Apple Pay adoption with retailers and financial institutions. According to Kuo, this three-module front-facing camera system will bring an innovative user experience to the OLED iPhone 8, but for now itll be reserved as exclusive to that model. Future iPhones may come with a similar system for the rear camera, the analyst noted. Feb 21, 2017 3:59 am PST by Tim Hardwick Popular podcast player Overcast has reached its long-awaited third iteration on the iOS App Store. with improvements to episode management and a slew of other UI enhancements. Designed by Instapaper developer Marco Arment. Overcast 3s most obvious change is that it adopts the design language of iOS 10. such as the use of stacked views which Apple introduced in Apple Music. so screens including Now Playing, settings, downloads, and recommendations, now appear as stacks that slide up from the bottom of the interface. Theres also a redesigned Now Playing view, in which users swipe right to adjust audio settings, and swipe left to view episode information. A new episode action tray features in the app, grouping actions that were previously hidden behind swipe gestures or other menus. Tapping an episode in a list now displays buttons to share, star, play, add to queue, and delete the selected podcast episode. Elsewhere, Peek and Pop 3D Touch gestures are now supported in episode list screens, allowing users to quickly preview episode contents and access play and delete shortcuts by sliding up the Peek card. An Overcast 3 widget for the home screen has also been developed, which allows users to see whats playing, resume playback, and see upcoming episodes in their Up Next queue. Also included in Overcast 3 is a redesign of its Apple Watch component, with the ability to view upcoming episodes from the wrist. Overcast 3 is available as a free ad-supported app, while an optional 369.99 in-app purchase gets users a premium ad-free version. Overcast 3 is available for iPhone and iPad from the App Store. Direct Link Feb 21, 2017 2:46 am PST by Tim Hardwick Apple has claimed that the European Commission made fundamental errors when it ruled last year that the company owed Ireland 13 billion euros (3613.7 billion) in unpaid taxes plus interest. Apple appealed the commissions decision in December, but on Monday the company published a piece in the Official Journal of the European Union detailing 14 pleas in law to support its action, according to The Irish Times . The European Commission argues that Irish revenue commissioners gave Apple unfair advantage between 1991 and 2007 by allowing the company to move income from the European market through two non-resident head office subsidiaries based in Ireland. Apple and the Irish government, which has also appealed the commissions decision. argue that the bulk of those profits are due in the U. S. The Commission made fundamental errors by failing to recognize that the applicants profit-driving activities, in particular the development and commercialization of the intellectual property (Apple IP), were controlled and managed in the United States, Apple said, according to the Official Journal. The profits from those activities are attributable to the United States, not Ireland. Apple maintained that the commission had failed to recognize that the Irish branches carried out only routine functions and were not involved in the development and commercialization of Apple IP, which drove profits. Cupertino also said that the commission failed to conduct a diligent and impartial investigation, and exceeded its competence as it relates to the Treaty on the Functioning of the European Union, by attempting to redesign Irelands corporate tax system. Apple CEO Tim Cook has called the ECs ruling total political crap and described the lower end 0.005 tax rate Apple is accused of paying as a false number. The Apple CEO believes that the decision will be reversed. Appeals by Apple and the Irish government have been made to the European Unions General Court, where proceedings may take up to two years to complete, after which the case is likely to go all the way to the European Court of Justice. Note: Due to the political nature of the discussion regarding this topic, the discussion thread is located in our Politics, Religion, Social Issues forum. All forum members and site visitors are welcome to read and follow the thread, but posting is limited to forum members with at least 100 posts. Feb 20, 2017 3:40 pm PST by Juli Clover As part of its ongoing Shot on iPhone advertising campaign highlighting the iPhones camera, Apple today uploaded four videos that belong to its new One Night series. Each of the 15 second ads features a compilation of photos and videos captured on a single night in New York, Johannesburg, Shanghai, and Tokyo and set to music. Designed to showcase the low-light capabilities of the iPhone 7 and the iPhone 7 Plus, all of the photos and videos in the One Night campaign were taken on November 5, 2016 in different places around the world. Last week, Apple uploaded a one minute compilation video featuring much of the same footage, but todays videos show more of the individual photos and videos taken in each different location. Though only four locations are shown in the videos uploaded today, the One Night ad campaign features images and videos taken by 16 photographers across 15 cities on six continents. Apple is also using the photographs as part of a One Night print and billboard campaign thats being showcased in 25 countries around the world. Update: Apple has also uploaded two new videos that are part of a separate ad campaign showcasing Portrait Mode in the iPhone 7 Plus. Each video offers a short tutorial on the benefits of Portrait Mode, showing how its able to blur the background to put the focus on the person in the photograph. Feb 20, 2017 12:11 pm PST by Juli Clover Apple today seeded the third beta of an upcoming macOS Sierra 10.12.4 update to developers, two weeks after seeding the second macOS Sierra 10.12.4 beta and just under a month after releasing macOS Sierra 10.12.3. The third macOS Sierra 10.12.4 beta is available for download through the Apple Developer Center or the software update mechanism in the Mac App Store for those who have previously installed a beta. macOS Sierra 10.12.4 brings iOSs Night Shift mode to the Mac for the first time. First introduced on iOS devices with iOS 9.3, Night Shift is designed to gradually shift the display of a device from blue to yellow, cutting down on exposure to blue light. Blue light is said to disrupt the circadian rhythm and is believed to interrupt sleeping patterns. Night Shift can be activated through the Displays section of System Preferences, where a setting to have it come on at sunset and turn off at sunrise is available. Night Shift can also be toggled on manually through the Notification Center or via Siri. Subscribe to the MacRumors YouTube channel for more videos. The 10.12.4 update focuses mainly on Night Shift, but also includes dictation support for Shanghainese, cricket scores for Siri, improved PDFKit APIs, and iCloud Analytics options. Feb 20, 2017 11:48 am PST by Juli Clover Both ING Direct and Macquarie have implemented support for Apple Pay in Australia, according to Apples updated Apple Pay website in the country. Starting today, both ING Direct and Macquarie customers can use Apple Pay for purchases in participating stores and locations with an eligible device. Apple Pay support at the two banks comes more than a year after Apple Pay first became available in the country through a partnership with American Express. The service is available in retail stores on iPhone SE. 6, 6s, 6 Plus, 6s Plus, 7, 7 Plus, and older devices using the Apple Watch. In-app and web purchases can also be made using the aforementioned devices, a supported iPad, or one of Apples new MacBook Pro s. While ANZ and many smaller banks support Apple Pay in Australia, three of the countrys major banks, including Commonwealth Bank, National Australia Bank, and Westpac, are currently embroiled in an ongoing dispute with Apple that has seen the banks refusing to accept Apple Pay. The banks have asked the Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) to give them permission to negotiate with Apple to gain access to the NFC chip in the iPhone, allowing the iPhone to be used with the banks own NFC-based payment solutions. Apple does not allow third-party services to access the NFC chips built into its most recent devices for security reasons and has argued that the banks challenge is harmful to consumers and would stifle innovation in mobile payments. The ACCC sided with Apple in an initial ruling. but both sides are continuing to submit arguments and the banks recently re-submitted their application asking for permission to work together to make a deal with Apple. Apple Pay is available in 13 countries, including the United States, UK, China, Australia, Canada, Switzerland, France, Hong Kong, Russia, Singapore, Japan, New Zealand, and Spain. Feb 20, 2017 10:16 am PST by Juli Clover Apple today seeded the third beta of an upcoming tvOS 10 .2 update to developers for testing purposes, two weeks after seeding the second tvOS 10.2 update and nearly a month after releasing tvOS 10.1.1. the current release version of tvOS. Designed for the fourth-generation Apple TV. the third tvOS 10.2 beta can be obtained by connecting the Apple TV to a computer with a USB-C to USB-A cable, downloading and installing the software from a registered developer account via iTunes or Apple Configurator. Once a profile is installed, subsequent betas can be downloaded over the air. Given the tricky installation requirements, tvOS betas are limited to developers and will not be provided to the public. According to Apples release notes, tvOS 10.2 introduces improved scrolling behavior, allowing tvOS users to scroll through large lists of information more quickly. A large swipe on the Siri remote automatically activates the new scrolling mode, and a swipe on the far right side of the remote allows users to navigate specific indexes. Its likely there are other small feature tweaks and bug fixes included in tvOS 10.2, even though additional changes have not been specifically outlined by Apple. Well update this post should any new content be found in the third tvOS 10.2 beta. Feb 20, 2017 10:13 am PST by Juli Clover Apple today seeded the third beta of an upcoming watchOS 3.2 update to developers for testing purposes, two weeks after seeding the second watchOS 3.2 beta and nearly a month after the release of watchOS 3.1.3. the current public version of the operating system. The watchOS 3.2 beta can be downloaded through the dedicated Apple Watch app on the iPhone by going to General -- Software Update after installing the proper configuration profile on the iPhone. To install the update, the Apple Watch must have 50 percent battery, it must be placed on the charger, and it must be in range of the iPhone. Subscribe to the MacRumors YouTube channel for more videos. watchOS 3.2 requires an iPhone running iOS 10 to install and will only be available to developers. Apple does not make watchOS betas available to the public as there is no way to downgrade the software on an Apple Watch. watchOS 3.2 includes a Theater Mode designed to let customers quickly mute the sound on the Apple Watch and disable Raise to Wake, preventing the screen from lighting up with arm movement. Theater Mode, originally introduced in watchOS 3.1.3, is being made available in watchOS 3.2. Customers are still able to receive haptic feedback-based notifications, and information can be viewed by either tapping the screen or pressing down on the Digital Crown. watchOS 3.2 also brings Siri Kit to the Apple Watch, allowing customers to ask Siri to do things like send messages, send payments, book a ride, log a workout, make a call, or search through photos. SiriKit has been available on iOS devices since the release of iOS 10, but is new to the Apple Watch.

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